Den helt store forskel på de to ovenstående er, at på en webshop bliver der solgt produkter og forskellige services, hvor der på en hjemmeside oftest bliver fortalt om en virksomhed, forening eller lignende, så du kan få et indblik i deres arbejde, eller hvordan virksomheden er bygget op.
Mange kunder og interesserede ønsker også ofte at vide noget om en virksomhed, før de enten køber noget hos dem, eller vil have kontakt.
Selve opsætningen på en hjemmeside og en webshop er også meget forskellige.
Tager vi udgangspunkt i webshoppen, som lever af, at kunder køber ting ved dem. Lige som en lille bemærkning er webshops jo altid forskellige, så følgende er med udgangspunkt i det gængse.
Nå, men tilbage til webshops. De vil jo gerne sælge ting, så derfor er det ofte nyheder, specifikke brands eller rabat, der er fokus.
Kigger vi her på hjemmesider, er det en hel anden snak. Her er der gerne et fokus på, hvem de er, hvad de kan eller hvad de laver. Det har et meget mere personligt præg, da de skal forsøge at skabe en relation til eventuelle kunder/mennesker på den anden side af skærmen. På disse hjemmesider får du også gerne et tættere indblik i personerne bag og hvordan deres passion startede.
Til slut vil vi hurtigt takke Perlen Odense for have støttet muligheden for at udarbejde, dette blogindlæg. Derfor kan vi på glædeligvis opfordre dig til at kigge ind og finde perlearmbånd. Det er årsagen til, at Perlen Odense får omtale i dette blogindlæg.